'Het fotograferen van een event is topsport'

Uren of misschien wel dagen ben je aanwezig op het event of bij een wedstrijd. Het grootste deel van de tijd tuur je door je camera en schiet je alle mooie momenten die je voorbij ziet komen. Close up, overzichtsbeelden, emoties van blijdschap en soms zelfs frustratie of verdriet. En dan natuurlijk vanuit een standpunt dat niet iedereen kiest. Je probeert je te onderscheiden van de rest en unieke beelden te maken. Met zere voeten van het rondlopen en misschien zelfs wel stramme spieren van het slepen met je camera keer je huiswaarts. Thuis haal je de geheugenkaartjes tevoorschijn om ze te uploaden in de computer. Nu begint de volgende klus: het bewerken en selecteren. Maar dan? Bij (sport) events zie je soms hele hordes fotografen staan. Maar het kan ook zomaar voorkomen dat je een van de weinige bent langs de zijlijn of in het veld. Hoe zorg je er nu voor dat de mensen jou weten te vinden om hun foto's te kopen en hoe ga je dat allemaal doen met de bestellingen en verzendingen? En hoe kun je ervoor zorgen dat mensen op een goede en veilige manier kunnen betalen? Het liefst wil je uit een minimale investering een maximaal rendement hebben. En naast het fotograferen en uitzoeken, wil je eigenlijk zo min mogelijk gedoe hebben met de bestellingen. En op 'gezeur' achteraf als er misschien een keer iets is misgegaan bij de levering zit je al helemaal niet te wachten. In dit whitepaper gaan we je stap voor stap uitleggen waar je allemaal aan moet denken in de wereld van event- en sportfotografie. En daarmee houden we er rekening mee dat jij zoveel mogelijk kunt doen wat je het liefste doet: fotograferen. Het is topsport om de mooiste beelden te kunnen maken en iedere topsporter heeft een team rondom zich waardoor hij zich niet met randzaken bezig moet houden, toch? Lees in dit whitepaper hoe jij zo'n team om je heen kunt creƫren. met flitsende groet, Het Oypo-team